Inskolning...

Var ju och hälsade på hos hundblick igår och det verkar superbra på alla sätt och vis, trevlig personal och lekfulla hundar(dom vi hann träffa iaf) Aphrael blev satt på plats av förståndarens appenzeller senner en 11 månader gammal dam som beter sig som just en gammal dam, och Aphrael fann sig i att åka ner i rang.
Till Aphraels stora lycka fanns där en golden, Aphrael har ju en förkärlek till just golden så hon var lycklig när huus kom och hämtade den för då kom den ju ut ur rummet och fick hälsa.
Sen fanns där även en portugisisk vattenhund som Aphrael tyckte var super läskig för han var så framfusig och såg ju nästan ut som en kungspudel, men efter några varv av nosande och katt och råtta lek så blev det fart på frökenbus och leken var i full gång:)
När vi kom hem och Aphrael fått middag så gick hon och la sig och sov, mycket intryck på kort stund för mattes bebis.
Vi var ju dit på eftermiddagen kl 17 så dom flsta hundar hade ju hunnit gå hem, vilket oxå var planen så hon skulle få lugn och ro vid besöket.
I nästa vecka ska vi dit och hälsa på och skriva papper sen ska jag kolla om jag kan lämna Aphrael där i nån timme en dag då jag är ledig så hon får en mjukstart.
Sen kommer hon att gå på dagis mellan 2 och 4 dagar i veckan, tror det kommer bli nyttigt och lärorikt för henne att träffa mycket hundar och människor så kanske hon blir lite mer självsäker på köpet oxå:)

Och sen börjar vi ju på kurs på söndagar så då blir det ännu mer social träning och lydnad, kursen börjar ju dock inte förän den är full vilket kan ta 1 vecka eller 1 månad, men jag tycker om att det är på söndagar för då är jag alltid ledig och vi behöver inte missa något kurstillfälle bara för att jag måste jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0