Magsjuk kelpie

I tisdags kväll började Aphrael bli dålig i magen, och under natten hädedeten rejäl olycka inne. På onsdagen ringer pappa mig på jbbet och berättar att Aphrael även har kräkts, och det rinner bara ur henne, mattes bebis då:(
Aphrael får endast ris  och risavkok, kan ju berätta att hon inte var speciellt imponerad över det, men hon åt de i alla fall.
Själv var jag inställd på att åka till vetrinären med henne på fredag om det inte gått över, men som tur var så började frökenbus att bli bättre i magen på torsdagkväll, så på fredag kvällen fick hon 1/3 blötlagd mat med riset så även lördag och söndag morgon, i går kväll fick hon lite mer än 1/2 måttet med blötlagd mat, och så får hon även idag och imorgon ökar jag mängden yttligare.
Men Aphrael var full av energi trots magsjuka, så det är väl vad som hänt här senaste veckan.
Jag haräven lagt över mina bilder i mobilen till datorn så här kommer lite kort med dålig kvallité, men hon är världens finaste min vovve:-)

     
När vi hämtade henne, första turen i skogen och midsommar på mitt jobb

    
Nu i vinter och vår samt på tågstationen i västerås

     
Aphrael dricker vatten, förstagången på en segelbåt och myspys 


Igår på skogspromenaden

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0