Ännu en härlig helg till ända

Åkte till Köping i helgen, skulle slipa båt och fixa lite, jag var dock sjuk så jag skulle ta det lugnt i helgen hade tänkt stanna kvar i sthlm och ligga i sängen bara, men Andreas övertalade mig att följa med så han kunde pyssla om mig, sötnos:)
Aphrael var överlycklig när vi kom fram och hade ett riktigt frispel hemma hos Andreas föräldrar, och gjorde sitt bästa för att röjja huset när hon sladdade runt.
Lördagen spenderades nere på båtklubben där Aphrael lyckligt sprang lös och badade och lekte med allt, halva båten blev slipad iaf, och Aphrael somnade gott när vi kom hem.
på söndagen tillbringade vi hela eftermiddagen i båten, (vi hade dock glömt Aphraels flytväst hemma i sthlm) killarna åkte wakeboard och jag och Aphrael satt i båten och solade, Aphrael ramlade dock i från bryggan och fick ett litet skrapsår på bakre armbågen, men hon verkar inte ha ont som tur är.
Aphrael tyckte att killarna var konstiga när dom åkte, hon satt i mitt knä och tittade på, efter en stund la hon sig och sov istället.
Det var helt otroligt varmt så mycket vatten blev det, tur att Aphrael lärt sig dricka ut sportflaska för vattenskålen vägrar hon dricka ur ute, så det gäller att "vattna" henne och matte fick lite fin färg.
Vi åkte med 21:31 tåget från köping hem till sthlm, i Bålsta tappar tåget anslutningen med elen, så där blev vi stående i närmare 20 min, sen gick det väldigt sakta hela vägen då det var elavbrott i hela norra sthlm, så tåget fick ha manuell kontakt så singnalerna inte heller fungerade, det hela slutade med att vi blev 1 timme och 15 minuter försenade hem, Aphrael la sig på tunnelbanan och sov sen sov hon nästan hela vägen hem. Vi var hemma strax innan 1 i natt och Andreas klocka ringer 05:25, varken matte eller Aphrael reagerade när den ringde,  Aphrael ligger fortfarande och sover, hon la sig i sängen när vi kom in från promenaden i förmiddags och har sovit sen dess utom korta stunder då hon varit iväg och kollat vad Kitty gör.

Blev dock inte mycket kort tagna i helgen då batterierna tog slut i kameran, men mamma skulle skicka ner laddaren så snart har vi en fungerande kamera igen:)

     
Aphrael ligger och myser i skuggan och tittar på när Andreas åker wakeboard
  
Aphrael pussar Andreas när han kommer i båten igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0