Äntligen...

Har Öbhk tagit sig i kragen och ska börja allmänlydnade, nogför att det är en bra klubb men dom är då inte snabba på att starta kurserna.
Men nu börjar iaf jag och Aphrael på allmänlydnaden det 2 februari, synd bara att vi kommer missa första tillfället då jag är i danmark på ABR utbildning, men det är inte så mycket att göra åt.

Annars har Aphraels löp och framför allt höglöpet gått över förväntan, var helt inställd på att Ronnie och Zacke skulle få flytta ut i gästhusen, men det behövdes inte denna gång, vi satte upp dubbla grindar så Zacke och Ikaroz fick bo i kök och sovrum och Aphrael fick bo i vardagsrummet på kvällarna.
Just nu ligger en trött kelpie i soffan brevid mig och sover gott efter att varit ute och lekt, eller rättare sagt grävt så snön yrde ute, lite lagot med fnatt hann hon oxå med.
Måste få skryta lite om henne oxå, hon är helt superduktig på inkallning, bara att vissla till och ropa aphrael så kommer hon som ett skott och sätter sig framför,(peppar peppar..) ska bara få henne förstå att hon ska sätta sig på vänster sida så blir det toppen:)
(morr det får vara kursiv stil nu lyckades klicka på nått j*vla snabbkomando för det, och får nu inte normal stil igen)

Kommentarer
Postat av: Anonym

När jag höll på att träna in sättande med Sky så hade jag en boll i handen som hon såg, och med den hjälpte jag till att "styra" in henne i början. Men det är annars något du kan fråga om då ni börjar kursen.

Ska bli roligt att få höra hur det går för er.



Kramar gammel matte

2009-01-22 @ 17:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0