Gråtfärdig....

Dagens skogsprommenad slutade inte riktigt som i tänkt oss, Ikaroz fick upp spår efter något och drog iväg, men vi tänkte väl inte nått mer på det han brukar ju göra så och sen komma tillbaka när man visslar till,men så var inte fallet idag.
Vi gick hem med Aphrael och Zacke och Ronnie gick tillbaka och letade efter honom, efter ca 30 minuter kom Ronnie tillbaka igen utan hund, tog bilen istället för att se om han såg honom efter vägen, men icke.
Jag ringer till polisen och anmäler honom försvunnen ifall någon hittar honom eller att han sprungit lång bort,
Klär  sedan på mig och följer med ut i skogen igen går in där Ikaroz försvann efter spåret och går genom snår och sly, ropar och visslar, efter ett tag hör jag något komma mot mig, ni kan tro hur glad jag var när en skitig men glad Ikaroz kommer ut ut snåret, alla tankar och hemskheter man målar upp i sin fantasi.
Som tur var gick det bra denna gång, lite rivsår var allt han hade, men detta vill jag aldrig vara med om igen, denna ångest, tänk om han blivit björnriven, drunknat i nåt myrhål eller fastnat med halsbandet och strypt sig,eller om någon lurat in honom i bilen och tagit honom så att man aldrig skulle hitta honom igen....

Kommentarer
Postat av: Johan

Fy fasen, det lät inte som något man skulle vilja uppleva. Skönt att det gick bra iaf.

2008-09-11 @ 01:45:08
URL: http://www.nordsten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0