Första blodspåret

Aphrael skötte sig superbra på spåren jag lagt åt henne, Jag la 2 stycken raka spår på 6-10 meter styck, ett kortare på åkern här utan för som hon fick börja med, lät det ligga ca 15-20 minuter innan jag gick och hämtade henne.
Hon visade intresse direkt även omhon inte riktigt förstod sök, men det kopplade snabbt och nosen blev klistrad mot marken.
De andra spåret la jag ut i skogen på andra sidan vägen, det fick ligga ca 45 minuter innan jag lät henne gå det, islutet av detta spår fanns en bit (15 cm) av en älgskonk, här fattade fröken bus direkt vad det var frågan om och sökte både noggrant och lugnt, hon verkade tycka det var mycket roligt att jobba med nosen så fler spår kommer det bli. Kan inte förstå hur himla duktig Aphrael är och så lätt att lära,hon tycker allt är roligt och är nöjd så länge hon får vara med:)

Just nu ligger en nöjd valp ute på gräsmattan och tuggar älgben för glatta livet, och matte ska snart gå ut på spår med Ikaroz som förövrigt ska gå anlagsprov i eftersök, han älskar att spåra.

     
Första spåret ute på åkern
   
Andra spåret i skogen
 
Just nu, en nöjd och glad valp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0