2:a rabies vaccinationen

Matte är mycket piggare och Aphrael börjar bli uttråkad, men idag hade hon nog hellre legat i soffan och tittat på tv med matte istället för att få vara med på dagens äventyr hos vetrinären.
Det har redan gått tre veckor sedan Aphraels första rebies vaccination så idag var det dax för andra sprutan, en lycklig kelpie flyger in i bilen på förmiddagen idag, tror dock inte att hon varit lika lycklig om hon visste varför vi skulle åka bil.
Kl 13 smått stressade kommer vi in i väntrummet på östersundsdjursjukhus, ställer fröken på vågen, 14,4 kg väger hon, anmäler henne i receptionen medans Aphrael undersöker varje påse från hill´s grundligt och bjebbar lite på en läskig finnspets som precis kommer in, får sitta och vänta i 20 minuter innan sköterskan äntligen kommer.
En lika lycklig kelpie som alltid följer snällt med vifftande svans in i undersökningsrummet, men sen är det STOPP, inte ska hon upp på bordet inte, och inte heller ska den där läskliga människan (sköterskan) få kolla var chippetsitter med den där hemska prylen, efter massor av lirkande och minst lika många tillsägningar hittar sköterskan chipet på höger sida, men inte var det klart där heller, när Aphrael upptäcker det så har jag plötsligt en väldigt liten hund som klättrat upp på mig och försöker komma bort från den otäcka människan med sprutan, jag lyfter vänligt men bestämmt ner en väldig olycklig hund på undersökningsbordet igen, och klappar och pratar lugnt samtidigt som jag håller henne i ett stadigt grepp, och husse står framför och och lockar henne att titta på honom, äntligen är vi klara och Aphrael är lycklig igen och hoppar runt, glatt tuggande på godis.

Ikväll däremot har jag tre mindre lyckliga hundar här hemma, då jag tillbringat kvällen med att packa inför turkietresan, Aphrael och Ikaroz har bokstavligen trampat mig på föttrena hela kvällen, och Zacke är olycklig för att Aphrael inte vill leka, han struntar väl blanka f-n i om matte ska åka bort bara han slipper följa med.

Imorgon är det valp och unghundskurs, ska bli så roligt:)

 
Måste ju visa Aphraels nya leksak, mycket rolig tydligen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0