Valp/unghundskurs

Nu är vi just hemkomna från hundkursen, vi åkte buss dit idag, Aphrael var jätteduktig och fann sig i att åka buss, men hon var tvungen att skälla utden stackars busschaffören först.
I stan fick vi byta buss och fick veta av chaffören att vi var tvungna att kliva av vid Ok i Lungvik, jaja tyckte jag det kan ju inte vara så långt att gå, men fan vad fel jag hade det tog mig och Aphrael 25 miuter att komma till brukshundsklubben, hade väl tagit 15 om jag gått själv, så egentligen var det väl inte så längt, men det kändes sjukt långt när vi gick.

Väl framme på Öbhk så var Aphrael på bushumör, men kursen började med mysstund så hon slappnade av och blev lugn fort. annars såhar vi tränat på följa, och själv tycker jag att Aphrael är väldigt duktig på att följa och hon håller bra ögonkontakt, även om hon när tillfäller ges försöker leka igång nån av dom andra hundarna.
Sen provade vi lite inkallning i långlina, och Aphrael kom som ett skott (andra gången jag kallade iaf) före satt hon och inspekterade skogen och var i sin egen lilla värld.
Men hon gör framsteg, Titti (kursledaren) fick känna på Aphrael idag och en annan kurs deltagare fick ge henne godis och hon vågade nosa på lite människor, och hon skällde inte en enda gång:)
Och verkade tycka att det var riktigt mysigt att få vara medinne i klubbstugan (hundar får egentligen inte vistas i själva stugan, men ibland så går det bra) hon låg först i buren och sov en stund, köpte en tygbur idag, sedan fick honkomma ut och vara med medans vi lyssnade på Titti, då passade Aphrael på att nosa på några deltagare.

Så jag är mycket nöjd med dom framsteg hon gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0