Nordanvind och vågrätt regn

Hej,
Nu har det varit dålig uppdatering här, men det har inte hänt så mycket.
Jag hade det riktigt bra i Turkiet, åt gott, träffade trevliga människor och shoppade lite, sola och bada, lyckades även bränna mig så jag fick hålla mig i skuggan sista dagarna.
Var dock väldigt tomt utan alla hundarna, hade ju hela sängen alldeles för mig själv!

Imorse klockan 8 ringde väckarklockan, jag och Aphrael skulle på hundkurs, med efter att tittat ut genom fönstret och insett att det var storm och att det regnade vågrätt såstannade vi hemma, inte ens regnställ skulle kunna hålla mig torr och Aphrael då som inte ens har ett regntäcke, så vi får hoppas på bättre väder nästa söndag, kursen är allmänlydnad på 24 kurstimmar uppdelat på 8 tillfällen.
Vi har ju även valpkurs på torsdagkvällar, men eftersom Aphrael har blivit så osäker på nya människor så beslöt jag mig för att även börja på allmänlydnaden, bryrmig inte om kursen i sig just nu, är bara intresserad av att låta henne träffa mycket nya snälla människor och hundar så hon kan bli trygg i sig själv, lydnads biten får jag ta sedan när hon är en trygg och lycklig individ.....
Önskar bara jag visste vad som hänt, för hon har vad jag vet aldrig blivit skrämd, om nu inte dommaren på förra utställningen skrämde henne, hon var ju ganska framfusig, och Aphrael bettede sig ju inte som vanligt alls då...
Hur som helst nu är det bara att träna henne på att umgås med nya människor och hoppas hennes osäkerhet försvinner.

Annars så är det bara bra med mattes buskelpie,hon ligger i skrivandets stund brevid mig i soffan och sover gott, medans husse och Marcus spelar Tv-spel...

Ha det bra nu!



Trött kelpie som undar varför marcus kommer med kameran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0