Hundmassage

Jag ska börja läsa hundmassage, skk har en utbildning här i Östersund som börjar den 21 Oktober. Dom ringde härom dagen och berättade att jag kommit med på kursen.Det ska bli så roligt har länge velat läsa till hundmassör på Axelssons men kurserna är i göteborg eller stockholm så det är ju en bit, och sen är dom lite smådyrt, men om det är lika intressant som jag hoppas och tror så ska jag söka dit i alla fall, alla mår ju bra av lite massage ibland så varför ska inte hundarna få njuta av det.
Vid första kurstillfället får Aphrael stanna hemma, men sen ska även hon få följa med så jag lär mig massera henne på ett korrekt sätt.

Kommentarer
Postat av: Jozzi, Mimmis husse (syster till Aphrael)

Hej! Intressant att läsa om Aphraels skygghet! Mimmi har också blivit skyggare och mer försiktig, hon har tidigare varit väldigt öppen och inte tvekat att hälsa, inte heller skällt. Jag tror inte du behöver vara orolig, Mimmi har inte mött någon eller råkat ut för något som skrämt henne. Det verkar vara ett led i utvecklingen de går igenom. /Hälsningar, Jozzi i Umeå

2008-10-10 @ 23:37:08
Postat av: Kicki

Hej.

Jag är matte till Mimmi(Arianya) som är helsyster till Aphrael. Mimmi har också helt plötsligt blivit skygg för främmande, precis som Aphrael, med den skillnaden att hon inte skäller, bara lägger svansen mellan benen och går undan. Barn, som hon älskat tidigare är jätteläskiga(!) Vuxna går bättre men närmas med försiktighet. Vi kan inte heller hitta någon händelse som skulle ha utlöst detta. Undrar om det är en mognsdsfas dom går igenom, eftersom båda tjejerna verkar ha hamnat i denna fas samtidigt??

2008-10-11 @ 09:23:10
Postat av: kicki

såg inte att maken kommenterat samma sak....

2008-10-11 @ 09:25:21
Postat av: veronica

Hej va roligt att ni tittade in:)

Jo det är nog som ni säger en del avutvecklingen, som snart går över:)

/Veronica

2008-10-12 @ 12:10:16
URL: http://kelpinaphrael.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej på er... Började fundera lite och kom fram till att era små damer snart kommer att börja löpa för första gången :) Både Molly och Sky löpte vid 8 mån så det kan vara därför de är lite ur gängorna just nu...

Kramar gammel matte :)

2008-10-12 @ 20:21:34
URL: http://arctickelpie.se
Postat av: veronica

Jodå Aphrael har börjat visa tecken på att löp är på gång, så det kommer nog snart... Dom blir ju stora så fort:(

2008-10-13 @ 15:05:31
URL: http://kelpinaphrael.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0