Gott och blandat

Här har vi haft fullt upp, här om dagen var vi ute i skogen så hundarna fick busa av sig rejält, dom lekte och busade så frosten yrde.
Igår morse hade det kommit lite snö, jag var på H-L utbildning så Ronnie hade tagit med sig Aphrael ut såhon fick springa av sig lite, men då hon apporterade pinne så sträckte hon sig så hon hade haltat en stund, sen hade hon fortsatt leka,3 timmar senare då jag hade kommit hem och precis lagat mat kom hon haltandes igen, såg ut som en muskelsträckning, massagen kom väl till pass, efter att masserat en stund, böjt och sträckt på benet så var allt bra igen och hon har inte visat något mer som tur är.
Men får hon ont igen så får jag åka till vetrinären så dom får röntka henne, men det verkar vi slippa och ingen är nog gladare än Aphrael för det.
I torsdags så var vi till vetrinären på miljöträning, Aphrael gillar inte alls vetrinären, men vi vägde henne 16,1 kg väger hon nu, sen satte vi oss iväntrummet och tittade på dom andra besökarna, sen åkte vi hem och ut i skogen istället.

Idag har vi varit på ÖBHK det var lydnadstävling där idag så då passade vi på att åka och titta, Aphrael fick såklart följa med och fick en dos socialträning på köpet, också fick hon träffa två snälla kvinnor som matade henne med korv och blodpudding godis, och hon skötte sig så bra, lite läskigt var det, men träning ger färdighet heter det väl, den ena kvinnan hade en kelpie själv som också var skugg för nya människor så det var riktigt roligt att träffa någon som kunde ge råd på hur man ska göra, den andra kvinnan hande en annan hund som blivit skrämd, så dom lärde henne att tigga godis av människor för att förknippa människor med godis, så jag fick lite goda råd och ska nu själv låta människor ge Aphrael godis när hon träffar nya.

Nu ska jag gå ochlaga mat, så jag avslutar inlägget med lite bilder, av mindre bra kvalité.

     
 
Som sagt ingen vidarekvalité, men lyckliga hundar

Kommentarer
Postat av: Chrisstina

2008-11-15 @ 22:24:05
Postat av: Christina

Hej Veronica!



Vad kul att du är intresserad och har en kelpie.Den jag skriver om heter Tempuz och är något yngre än din han blir åtta månader den 3dec.

2008-11-15 @ 23:51:12
URL: http://tempus.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0