Överkalix

Ja igår hämtade vi hem Aphrael, vi åkte upp till Överkalix i förrgår och bodde på en lantgård över natten, lantgården låg jätte fint uppe på en "kulle" med vatten tror det var kalix älven rinnande förbi på baksidan.'
Det var otroligt vackert uppöver, vatten avalla slag, skog och mysiga rastplatser, vi kommer åka upp igen fast då på en mini semester, typ fiska och mysa runt bara.
När vi väl kom upp till överkalix efter ca 8 timmar i bilen åkte vi och "checkade in" där vi skulle bo  och Ikaroz fick härja runt med en annan stor hund som bodde på gården, när dom lekt färdigt ringde jag uppfödaren och vi åkte dit, men jag lyckades virra iväg oss på fel vägar, men efter mycket snurra runt så kom dom och mötte upp oss.

Hos uppfödaren så blev vi överrösta men pussar och glada hundar/valpar, dom hade 2 st valpar kvar, Aphrael samt en liten tjej med överbett, som var sjukt söt hon såg ut som en näbbmus.
Aphrael visade sig vara en liten tuff tjej, över mysig men kaxig.
Uppfödaren var helt underbar, väldigt mån om hundarna och lättsam precis som det ska vara, hon fick förklara för mig vad skillnaden är mellan hundklubbarna (skk, svbk samt kelpieklubben) så nu vet jag att jag måste vara medlem i skk för att få ställa på skks utställningar och svbk om jag vill kunna tävla i bruks.

Återkommer med resten av resan/ vistelsen snart, nu ska jag springa ut med valpen sen ska jag se till att få i mig mera kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0