Massor med bus

Efter jag sovit klart går vi hem till Carina och Stefan som möter upp mig och Aphrael ute med sina hundar, efteratt hundarna nosat klart på varandra går vi in och dricker kaffe, Aphrael och Zorro, Zackes bror kommer överens direkt och börjar tokbusa, dom har jätte kul, men Izzecarinas gammelhund tycker att dom är bra jobbiga, så han söker tillflykt till köket,men samtidigt så måste han ju ha koll på vad ungdommarna gör, så han springer fram och tillbaka ut och in i köket och hallen, till slut måste vi stänga för grinden så han inte stressar upp sig för mycket. 
En rolig eftermiddag för Aphrael, som somnar och sover gott då vi kommer tillbaka till jobbet.
När hon sovit klart få hon tokrus och jagar allt, spelar ingen roll vad, så då hämtar jag kamera och trasan så försöker jag filma medans hon jagar trasan som jag slänger iväg och så blir det lite dragkamp, och mitt i alltsåkommer hon på att benet är roligt att leka med oxå, man kan ju inte annatän älska henne och hennes upptåg, mycket skratt blir det.
ska försöka få upp filmen här på bloggen i morgon när vi kommer hem, men det blir på eftermiddagen, för imorgon ska vi hem till Carina och hjälpa henne med hundarna medans Stefan jobbar.

Iövrigt så har helgen gått jättebra, har nog aldrig träffat en valp som anpassar sig så bra som Aphrael gör, det är riktigt roligt at kunna ta med henne.
Nu är inte alla ljud läskiga längre, bara trappan som hon fortfarande inte tycker om, men det får vi träna mer på helt enkelt, nu har hon deckat igen, brevid mig i soffan på en filt så hn inte råkar riva hål i skinnsoffan, och jag tittar på Braveheart på 3:an.

I morgon måste jag ringa vetrinären och få en tid för Aphrael har mycket gegga i ögonen, även om det kanske inte är nån fara så vill jag i alla fall kolla upp det, det har börat nu i helgen, inge roligt alls:( 

Som sagt bilder kommer upp på måndag.  Bilder upplaga i nytt inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0