Tågresa och ny kompis

Tåg resan gick super bra, Aphrael satt på sätet brevid mig nästan hela vägen mellan östersund och gävle, satt även snällt och väntade medans jag gick bort i bistrovagnen och köpte mig en kaffe.
I gävle fick vi vänta i nästan 2 timmar på nästa tåg, då hade jag räknat ut att vi skulle låsa in väskan i ett av skåpen på stationen och sen gå ut och fönstershopa, men så blev det inte då det inte fans någonstan att växla pengar på till skåpen.
Så jag fick snällt dra med mig väskan till rastgården bakom stationen så att Aphrael ialla fall skulle få springa av sig lite, sen gick vi tillbaka till stationen för att fika på Central cafeét, där la sig Aphrael bakom stolen och vilade medans matte drack kaffe och åt en macka.
Kom fram till falun 17:35 i gåt kväll och pappa hämtade oss på stationen sen åkte vi hem och Aphrael fick träffa mamma och pappas hundar, Aphrael och Millan kom överrens direkt, men Zita var mindre imponerad över besöket, men det är som vanligt, Steja (15 år) tyckte mest det varjobbigt trots att Aphrael är lugn.

I morse vaknade vi av mobilen som ringde, det var min barndomskompis som tyckte att vi skulle komma dit och fika idag, så det var bara att kliva upp, ge Aphrael mat och gå ut med henne, sen hälla i sig kaffe och få på sig kläder innan Malin med barn kom och hämtade oss.
Aphrael åkte direkt ut i hundgården tillsammans med Malin och Johans finnspets, men tydligen var det inge roligt där inne för efter max en timme ringer grannen och talar om att det står en mörkhund på gården, Malin kollar ut och mycket riktigt på uppfarten står Aphrael och ser fundersam ut, då har hon klättrat ut ur hundgården och skulle leta reda på matte.
Det var ju bara att öppna dörren och vissla in henne, sen fick hon vara inne och efter ett tag fick även Sune komma in och leka.
Händelserika dagar för Aphrael somverkar vara nöjd med tillvaron trots allt:)

   

   

   
Aphraels första möte med en katt, men hon var mest bara nyfiken

Kommentarer
Postat av: Johan

Ville bara säga GOD JUL!

Kom ihåg att höra av er om ni kommer förbi Sundsvall.

Varma hälsningar från Johan, Annika, Felicia, Filip och Arvid.

2008-12-24 @ 01:29:43
URL: http://www.nordsten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0