Julstäda hunden

Nu har Aphrael precis duschat och blivit ren å fin, luktar mint av espree schampot för mörkpäls, helt suveränt är schampot, pälsen blir mjuk och glansig och känns ren länge.
Men nog med reklam nu, Aphrael gillar dock inte att duscha så där överdrivet mycket, men finner sig snällt i mattes behandling, olycklig men lydit står hon och väntar till jag stökat klart, mattes duktiga tjej *stolt*
Nu ska hon bara få torka lite till sen ska vi fixa klorna så dom blir korta, fina och inte så himla vassa, Aphrael rev nämligen mig på hakan här om dagen så det blev ett fint rivsår, och då är det 2 veckor sedan jag klippte klorna på henne.

Här kommer bilder på fröken bus i duschen, se så olycklig man kan se ut.

 

 


Ren, fin och sur på matte

Kommentarer
Postat av: Kicki, Mimmis matte

Jo,du. Här har vi en till som varken gillar dusch eller kloklippning. Så fort tången kommer fram så ser hon ut som världens undergång är nära. Men hon finner sig ändå snällt i behandlingen vilket är himla skönt.

Ikväll väntar julduschen även för Mimmi, så jag lär väl inte heller vara så populär i kväll...(-:

Ha en skön jul.

Hälsn Mimmi, Kicki och resten av gänget i Umeå

2008-12-21 @ 10:38:53
Postat av: gunnar

det ligger nog i släkten... molly ser ut som sju svåra år när man tar fram tången.



fast efter vi lärt hon "ligg, ligg på sidan" så går det hur bra som helst, tror jag, jag håller mig undan när det gäller klippningen - den har ida hand om och jag skulle bara distrahera när molly har sånt drag till mig.

2008-12-21 @ 11:15:50
URL: http://xn--igridag-fxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0