Long time no see

Ja här har det inte hänt så mycket, Aphrael har tappat valptänderna så det kliar i munnen på henne, skulle ta kort på den tanlösa valpen men det gick inte.....hon är bra söt iaf.
I helgen var vi i dalarna hos svärföräldrarna, då Zacke skulle ställas i Rättvik på älghundsutställningen, han fick ett andra pris:)
Sen fick zacke även prova på den mekkaniska björnen dom hade oj va duktig han var...husse var mycket stålt och mate med för den delen.
Aphrael var med och hon skötte sig jättbra, men dom uppstoppade djuren som dom hade utställning på var mycket läskiga så dom fick en rejäl utskällning av henne....det var ju siljan game fair så mycket hundar var det, och Aphrael brydde sig inte om dom alls, förutom karelarna dom var hon osäker på, så då bjebbade hon lite, men Rex en vit älghund som svågern har blev en klar favorit, dom lekte och busade på som tusan.

Nu den 17:de ska Aphrael på sin första valputställning, matte är lite nervös för hon ogillar ju nya människor så vi får väl se om hon skäller ut dommaren, men man fär hoppas på det bästa.
Själv kan jag inte följa med för det var ingen som kunde jobba helgen, så jag får sitta häruppe och vara nervös när husse åker ner till dalarna igen, utställningen anordnas av nedansiljansbrukshundsklubb, och har jag riktig tur så kan Madde ställa henne, hon är så duktig på handling, så nu hoppas jag på att Aphrael inte har samma tid som Åde och Kaxa, för då får husse ställa henne.

Annnars så sköter sig busvalpen exemplariskt, om man bortser från att överkastet är gott att tugga på, men hellre de än skor eller väskor.
Miljöträningen går jättebra, värre är det med koppelträningen, men det är mattes fel som ihar henne lös, men nu måste jag börja träna koppel på allvar här, annars finns det risk att hon blir som Ikaroz och inte kan gå fint i koppel, men lös kan han gå hur fint som helst, men vad hjälper det, ibland måste man ju ha koppel.

Sen den 6:e september säller jag ut Aphrael här i Östersund oxå, måste ju träna på utställningar om hon ska kunna bli champion ju ;)

Nu ska jag ta och göra lite nytta så ska jag försöka bli bättre på att uppdatera här oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0